تخته سیاه

گاه نوشت تخته سیاه

تخته سیاه

گاه نوشت تخته سیاه

۱۶ دی۲۰:۲۷


 

تقریبا ، چند روزی هست که همه ی مردم ایران ، از شنیدن خبر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در شوک رسانه ای قرار گرفته اند تا جایی که این خبر تقریبا خشم مردم را برانگیخت و با شرکت در تشییع پیکر ایشان ، نشان خواهند داد که خون حاج قاسم را خواهند گرفت!
کمی از بحث این اخبار دور می شوم ، نمیخواهم اینجا هم تیتر خبر بخوانم ، بر میگردم به هفت سال پیش ، شروع و اوج نبرد نفس گیر جهان با زاده ی دست شیطان بزرگ...

خیلی از مادر ها بی فرزند شدند ، خیلی از فرزندان بی خانواده شدند و حتی خیلی از آنها جانشان را از دست دادند!
تقریبا تمامی رسانه های خبری در جهان ، دائما داشتند اخبار و جنایات این گروه افراطی را منتشر و یا تحلیل و بررسی میکردند! ترس و وحشت مردم جهان ، بخصوص خاورمیانه را گرفته بود! هیچ کس نمیدانست چه کند! در خانه ، اتوبوس و محل کار ، همه جا و همه جا بحث از جنایات آنها ، حمله به ایران و آینده ی مردم بود!

ناگهان!خبر های متفاوت به گوش رسید ، وارد عمل شدن نیرو های سپاه پاسداران ، آزادسازی منطقه ... ، شهر موصل به دست نیرو های مردمی عراق افتاد! ، پاک سازی عراق از دست نیرو های داعش و سرانجام ، نابودی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه...
همان موقع هم مردم سر جایشان ننشسته بودند و صحبت از فعالیت جمهوری اسلامی در عراق و سوریه ، شهید سلیمانی در همه جا به گوش میرسید! چه دفاع و چه محکوم و حتی هدر دادن منافع ملی!

 


گروه اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۶ میلیارد دلار برای حمایت از بشار اسد و گروه‌های مورد حمایت خود در یمن و عراق هزینه کرده است.

خبر انتشار گزارش این گروه را مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در توییتر اعلام کرده است. وی نوشت: «در حالی که مردم ایران به سختی زندگی می‌کنند، حکومت تهبکار ایران از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۱۶ میلیارد دلار برای کمک به اسد و حمایت از دیگر شرکای خود در سوریه، عراق و یمن هدر داده است.» /رادیو فردا

 

حال ، پس از به شهادت رسیدن شهید قاسم سلیمانی ، مردم هم به خیابان ها آمدند و تشییع باشکوهی را دست در دست یکدیگر برگزار کردند!
و اعلام داشتند که انتقام خون شهیدشان را از پدران داعش ، خواهند گرفت!
آری ، این مردم بودند که همراه مدافعان حرم ، در عراق و سوریه بودند و این خود مردم بودند که همراه جمهوری اسلامی بودند!
اگر مردم مخالف بودند که نه سلیمانی در دل داشتند و نه انتقام سخت!
 


خشم و غم احساسات غالب در اینستاگرام
سامانه رصد و تحلیل محتوای فضای مجازی «دیتاک» که در حوزه داده کاوی (Data Mining) و کلان داده (Big Data) فعالیت دارد، تا عصر روز شنبه ۱۴ دی ماه بیش از ۱۲۰ هزار پست و ۴۹۰ هزار کامنت از اینستاگرام در زمینه اقدام تروریستی آمریکا علیه سردار سپاه قدس جمع‌آوری کرده‌است و از این دیتا برای افکارسنجی کاربران ایرانی نسبت به این رخداد بهره می‌برد.

از نخستین لحظه‌های انتشار این خبر کاربران ایرانی با انتشار عکس‌هایی از سردار و هشتگ‌های حاوی تسلیت و اظهار شوک و غم نسبت به او ادای دین کردند.

افکارسنجی اینستاگرام نشان می‌دهد بخش بزرگی از کاربران، احساساتی چون غم و اندوه و خشم نسبت به اقدام آمریکا در جهت به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی از خود نشان دادند. این کاربران که بیش از ۸۵ درصد پست‌های اینستاگرام در این موضوع را به خود اختصاص داده‌اند، در مطالب خود به ستایش سردار و یاد کردن از موفقیت‌های او پرداختند.

افتخارم زندگی در کشوری است که مردم فهیم آن قریب به چهل سال ، حاضر به قرار گرفتن کشورشان زیر دست حیوانات انسان نما نکردند و هر سال محکمتر ، شعار مرگ بر آمریکا دادند!
حال این دفعه نوبت آن طرفی هاست که سر و صدایشان از هفت فرسخ آسمان هم رد شده بود درحالی که افرادشان در اینجا  گفتند:
مذاکره ، بهترین راه حل برای حل مشکل ایران و آمریکا خواهد بود!


اظهارات عضو فراکسیون امید بعد از شهادت سپهبد سلیمانی:

پیشنهاد من، خویشتن داری و مذاکره بین ایران و آمریکا است!/ پیروزی نظامی سخت به‌نظر می‌رسد
بی مقدار، نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است: بی‌مقدار در پاین گفته است: امیدوارم جنگی بین دو کشور رخ ندهد، زیرا پیروزی در برابر آمریکا و هم پیمانانش یعنی انگلیس و فرانسه کاری سخت به نظر می‌رسد!

گاهی وقت ها باید به این فکر کرد که می بایست ، خود پدرانشان را در اینجا بدست افراد سبک مغز از دست بدهند تا ارزش خون پدر مردم ایران را بفهمند و بفهمند که سزای این اعمال مرگ است و بس!
ای کاش این عزیزان ، یاد میگرفتند که برای آن بالایی زندگی کنند ، با مردم باشند و با مردم بمیرند تا مردم هم برای آنان بمیرند! همان چیزی که پدر ایران به آن رسید و شما نرسیدید...
 

ابوالفضل گلستانی | ۱۶ دی ۹۸ ، ۲۰:۲۷

ترور

داعش

سردار سلیمانی

شهادت

قاسم سلیمانی

نظرات  (۱)

۱۶ دی ۹۸ ، ۲۳:۴۸ اسماعیل ابویسانی

بهت افتخار میکنم با این متن زیبایی ک نوشتی با قدرت ادامه بده ...

ایشالا شر این شیطان بزرگ ب زودی از منطقه کم میشه اون روز خیلی نزدیکه ب امید خدا...

#سردار_سلیمانی

#انتقام_سخت

#اتحاد_همدلی

پاسخ:
سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی